Projektowanie sklepów internetowych to bardzo ważna część biznesu internetowego. Dobrze zaprojektowany i wyglądający sklep przyniesie więcej potencjalnych klientów. Projekt powinien nawiązywać wyglądem do rodzaju sklepu internetowego oraz grupy wiekowej, do której mają trafić produkty. Sklep, który jest prosty w obsłudze, funkcjonalny i dobrze wyglądający zapamięta większa ilość osób w związku z czym więcej klientów dowie się o jego istnieniu. Funkcjonalność sklepu jest ważna, ponieważ im mniej kroków i jaśniej wszystko pokazane tym większa szansa, że osoba wchodząca na sklep internetowy coś kupi. Działanie sklepu internetowego przed pokazaniem go klientom warto przetestować. Pomoże to uniknąć ewentualnych niepowodzeń w procesie kupna. Jasno umieszczone informacje i segregacja przedmiotów w sklepie pomoże zaoszczędzić klientom czas oraz dowiedzieć się więcej informacji bez zbędnego szukania. Może w trakcie ścieżki kupna produktu, okaże się, że jeszcze czegoś im brakuje i dobiorą kolejny produkt?