Wyobraź sobie sytuację, że zakładasz właśnie swoją pierwszą firmę i poszukujesz dla niej pierwszych klientów. Zaczynasz interesować się reklamą standardową w twoim mieście, ale to nic nie daje. Poczta pantoflowa jeszcze nie funkcjonuje, bo firma się jeszcze rozkręca. Co zrobić?

Przy założeniu, że działasz na rynku krakowskim, powinieneś zrobić rozeznanie rynku i poznać swoich klientów. Stwórz plik word z takimi informacjami jak: grupa klientów docelowych (firmy czy osoby fizyczne), przedział cenowy produktów dla obu grup klientów. Jak jednak znaleźć firmy w Krakowie, które chciałyby skorzystać z Twoich usług? Z pomocą może przyjść Ci katalog firm, który możesz znaleźć w Internecie w przeciągu kilku chwil. Takie katalogi są z reguły bezpłatne i opierają się o bazę CEIDG, czyli państwową listę firm. Takie bazy firm z reguły są kompletne i zawierają nie tylko nazwę firmy, ale także wiadomość dotyczącą działalności danego przedsiębiorstwa. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze bardziej spersonalizować ofertę i sprzedać swój produkt lub usługę.

Na pewno warto eksperymentować z dotarciem do klienta – jeśli chodzi o klienta-firmę – najprościej będzie go więc znaleźć drogą internetową za pośrednictwem jednego z kilkudziesięciu katalogów firm. Pamiętaj, że firmom możesz wysłać ofertę na e-mail bez pozwolenia – o ile wysyłasz wiadomość na publiczny, firmowy adres e-mail z bazy CEIDG.