Reklama jest częścią każdego środka masowego przekazu. Pozwala ona dotrzeć do odbiorcy z konkretną ofertą sprzedaży produktów lub usług. Jednak można śmiało powiedzieć, że nie ufamy reklamom, nie przepadamy za nimi i częściej powodują one nasze zdenerwowanie bądź zażenowanie, zamiast budzić pozytywne skojarzenia.
Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego tak nie lubimy reklamowego przekazu? W dużej mierze są temu winne same media oraz reklamodawcy. Jest tak dlatego, ponieważ w pewien sposób zawłaszczyli oni przestrzeń publiczną naszych miast, w znacznym stopniu przyczyniając się do oszpecenia budynków, a także bulwersując wiele osób. Dodatkowo reklamy w mediach stały się uciążliwe, trwają zbyt długo, a przerwy reklamowe są zbyt częste. Ta nachalność reklam, to poczucie, że nie są one dla nas dobre i częściej powodują zdenerwowanie, sprawia, że nie jesteśmy ich zwolennikami. Jest to łagodne określenie, bowiem gromadzą one coraz liczniejsze grono przeciwników, które skutecznie zaczyna z nimi walczyć.