Salę weselną dekoruje się na wiele sposobów, ważne by wszystko utrzymane było w tematyce, z tematem przewodnim i maksymalnie wykorzystywało 3 kolory, by nie uzyskać efektu przypadkowości:

charakter sali zazwyczaj jest określony zastanym wystrojem wnętrz, więc warto przed zarezerwowaniem pomieszczenia dobrze mu się przyjrzeć i sprawdzić, czy odpowiada nam on, a jeśli nie to na ile można go modyfikować.

Ważnym elementem są krzesła i stoły. Mogą być zrobione z drewna litego, desek czy metalu. Jeśli są one ładne i utrzymane w dobrym stanie i stylu (np. barokowe tapicerowane krzesła przy stylowym balu) można je zostawić bez zmian. Jeśli jednak nie podobają się, można je zasłonić długimi obrusami i pokrowcami np. biały pokrowiec z różową wstążką może odmienić nieciekawe, proste krzesło.

Stoły mogą być prostokątne lub okrągłe. Przy okrągłych stołach nie mamy zbyt dużego wyboru jeśli chodzi o ustawienie – muszą one stać w takiej odległości od siebie, by wygodnie się przechodziło i siadało do stołu. Przy stołach prostokątnych mamy więcej pola do popisu. W zależności od liczby osób i powierzchni lokalu, można je ustawiać w długą nawę, literę L, T lub U.

To, jakie ustawienie wybierzemy narzuci pewne rozwiązania przy rozsadzaniu gości – jeśli mamy literę U – to na końcu stołu siedzą zazwyczaj młodzi, a rodziny podzielone siedzą przy osobnych stołach wraz ze znajomymi. Przy jednym długim stole jest więcej problemów – kto powinien siedzieć najbliżej młodych? Jeśli od starszeństwa, to rodziny muszą być wtedy pomieszane, by rodzice obydwojga byli blisko (chyba że młodzi siądą pośrodku stołu i rodziny będą po ich bokach, ale co wtedy ze znajomymi? Nie będą bawić się z parą młodą? Wygodny jest układ T, gdzie para młoda może siedzieć pośrodku daszka, mieć po swoich bokach znajomych a przed sobą, na „nóżce” – rodziny wymieszane od najstarszych, lub odwrotnie – przy sobie na daszku rodziny po obu bokach, a przed sobą znajomych. Tak czy inaczej warto przy miejscach stykania się stołów z daszka i nóżki (jeśli miejsce na to pozwoli) zrobić przerwę oraz wydzielić stół młodych – wtedy będą oni mieli łatwe przejście oraz do nich łatwo będzie dojść – a wiadomo, że tego dnia muszą oni dużo chodzić, z każdym zamienić słowo a jednocześnie czasem chcą odpocząć i coś przekąsić czy się napić.

wystrój wnętrza można modyfikować za pomocą balonów i dużych dekoracji (np. materiał zasłaniający sufit czy (nie polecane) gołąbki, obrączki czy napis „szczęść Boże młodej parze” umieszczone za siedzeniami młodej pary.) Balony można podwieszać pod sufitem, tworzyć girlandy, bramy lub wypełnić nimi kąty. Jeśli sufit jest nieciekawy lub bardzo wysoki warto zainwestować w materiał, który można efektownie rozwiesić pod sufitem (tworząc równoległe fale lub schodzące się do środka kwiat). Materiałem może być tiul bądź nieprzezroczysty materiał jedno lub dwu kolorowy.

Plansze weselne – to plansze, które stoją przed lub w wejściu na salę, na których może znaleźć się schemat numeracji stołów, rozmieszczenie wszystkich gości przy stołach, menu weselne lub inne atrakcje jak zdjęcia, cytaty czy rysunki.

Księga życzeń – Księga powinna stać na osobny stole, z narzędziami do pisania (długopis, pióro lub nawet kolorowe mazaki dla bardziej kreatywnych gości). Może na nim stać ładna ozdoba, np. kwiaty oraz jakieś słodkości w podzięce za poświęcony czas. Stylizacja księgi powinna pasować do całości wystroju. Jeśli mają to być karteczki wrzucane do naczynia, należy je wcześniej pociąć i przygotować pojemnik – szklany wazon lub pudełko z dziurką.

Tort – jeśli tort nie wymaga stania w lodówce przez cały czas (tzn nie rozpłynie się nam w temperaturze pokojowej), a nad jego dekoracją głowiłaś się ty a cukiernik zrobił co mógł, warto go wyeksponować na osobnym stole wśród delikatnych kwiatów. Jednak jeśli tort ma być zaskoczeniem, ma być w wieziony z zapalonymi ogniami, to wcześniejsza jego ekspozycja może nie być wskazana ->więcej szczegółów

Pudełka na ciasta – jeśli chcemy dać gościom ciasta, musimy mieć je w co zapakować, nie można dać im ich „w czym się nawinie pod ręką”, bo ani nie będzie to wygodne, ani wcale nie jest pewne, że znajdziemy cokolwiek odpowiedniego. Dlatego też można kupić specjalne pojemniki na ciasto. Mogą to być zwykłe przeźroczyste pudełeczka, np. z nalepką ozdobną z datą ślubu i podziękowaniami, lub pudełka z pomysłem, które mają zabawne elementy (http://www.ozdoby24h.pl)