strzelający balon – podczas pierwszego tańca można pokusić się o dodatkowe atrakcje, które nadadzą temu momentowi romantyczny charakter. Może to być sypiące się na parę konfetti, spadające małe baloniki, dym puszczony przez ze spół. Dostępne są na rynku duże balony, w których środku umieszczonych jest wiele malutkich baloników. Gdy duży balon pęknie – pozostałe widowiskowo wysypią się z jego środka i okryją was deszczem.

Tort z fontanną ogni – podczas wnoszenia tortu na sale można zamocować na nim tzw fontannę (lub raczej fontanny – zazwyczaj 3), czyli tryskające sztuczne ognie, które przy zaciemnieniu pomieszczenia mogą dać spektakularny efekt. Palą się ok 1 minuty, później wyciąga się je i można pokroić tort.

Fontanna – zamiast lub oprócz tortu można pokusić się o wynajęcie bądź kupienie tzw fontanny czekoladowej. Jest to statyw z pompką, który płynną czekoladę pompuje do góry stelażu, skąd spływa ona kaskadami. Z kaskad tych można nabierać czekoladę do kubeczków bądź na przygotowane szaszłyki. Szaszłyki powstają z leżących patyczków i pociętych kawałków owoców (truskawki, kiwi, banany, melony itp.) bądź ciasteczek kruchych. Czekolada jest to roztopiona specjalna czekolada czarna, mleczna bądź biała. Spotyka się też fontanny z alkoholem – najlepiej nadaje się do tego poncz.

Pokazy specjalne – można wynająć zawodowców, którzy zrobią specjalnie dla naszych gości pokaz swoich umiejętności. Może być to miły przerywnik w trakcie wesela dla zmęczonych tańcem gości lub gdy rodzina nie jest zbyt tańcząca – wyrwie ich z letargu i może trochę ożywi. Co można wymyślić? Pokazy: tańca, sztuk walki, rycerską bitwę, magii, cyrkowe akrobacje. Jeśli w rodzinie jest ktoś uzdolniony i chętny do tego typu popisów można pokusić się o wykorzystaniu go.

Bar z drinkami – można wynająć barmana wraz z barkiem, który na życzenie gości będzie robił drinki w efektowny sposób. Jest to połączenie funkcjonalności z miłym dla oka wyglądem

Sztuczne ognie – któż nie lubi pokazów sztucznych ogni? Można zakupić zestaw sztucznych ogni i ok godziny 22 (nie później, gdyż będzie to już cisza nocna) zrobić piękny pokaz. Niestety jest to droga zabawa i nasz pokaz nie będzie zapewne trwał dłużej niż 2-3 minuty, ale wrażenie niezapomniane. Ognie wychodzą jednak mało efektownie gdy pada deszcz lub jest mgła – wtedy lepiej z nich zrezygnować.

Lampiony lub balony puszczane w niebo – każdy z gości (lub tylko wyznaczona ekipa) dostaje po lampionie lub po balonie, może być do nich przyczepiona karteczka z życzeniami dla młodej pary. Na dany sygnał zaczynają wypuszczać je jeden po drugim lub wszystkie naraz. Balony lepiej prezentują się w dzień, a po zapadnięciu zmroku najlepiej wyglądają lampiony – ich płonące knoty będą widoczne jeszcze w wiele minut po wypuszczeniu. Nie warto jednak kupować zbyt dużych lampionów, gdyż wtedy trzeba dać do ich wnętrza spore świece – a im większy płomień tym większe prawdopodobieństwo katastrofy – od świecy może zapalić się lampion i wtedy świeca nie ma możliwości dopalenia się i zgaśnięcia przed wylądowaniem – i wypadek gotowy. Zapalony lampion może nieoczekiwanie spaść na czyjś dom lub w las i zrobić pożar, a z ogniem nie ma żartów! lampiony fot: http://www.feuerwehr-baiersdorf.de/ lampiony2 fot: http://www.veilandtrain.com/

Zabawny pierwszy taniec – jeśli macie w sobie duszę artystyczną i zabawową i nudzą was powolne, romantyczne tańce, to możecie pokusić się o rozruszanie rodziny już przy pierwszym tańcu. Zaczyna się standardowo – od powolnego tańca przytulańca, np. walca, by po chwili, gdy muzyka się zmieni np. w ognistą rumbę, zabawne kaczuchy czy nowoczesną muzykę filmową np. z matrixa, zamienić się w szalony taniec, z wymyśloną wcześniej choreografią, łącznie z wykorzystywaniem rekwizytów czy osób siedzących opodal. Gwarantowane zaskoczenie widowni oraz huczne brawa

Uroczysty polonez na wejście – wszyscy goście, prowadzeni przez młodą parę tańczą uroczystego poloneza

Karaoke – można zrobić karaoke z przyśpiewkami ludowymi by zachęcić gości do śpiewania i wspólnej zabawy. Wystarczy rzutnik z napisami i melodia grana przez orkiestrę bądź dj, najlepiej mieć jeszcze mikrofon i zrobić zawody np. rodzina kontra rodzina – kto lepiej śpiewa.

Pokaz zdjęć – jeśli chcesz pokazać rodzinie Waszą wspólną historię, można pokusić się o rzutnik i stworzyć piękny pokaz slajdów (czy pokaz w powerpoincie), na którym przedstawicie swoje dzieciństwo, wasze wspólne zdjęcia czy wasze pasje. Do tego odpowiednia oprawa muzyczna lub Wasza narracja i zachwyt gości murowany. Jeśli mieliście wcześniej sesje zdjęciową lub macie szybkiego fotografa, który już wybrał fajne zdjęcia – można pokusić się o prezentację max 20 zdjęć już ze ślubu

Podziękowanie rodzicom – to ostatnio bardziej stały element programu niż niespodzianka. Prosi się rodziców młodych na środek i orkiestra lub młodzi składają im podziękowania za wychowanie oraz trud włożony w przygotowanie wesela. Aby było zabawniej można dziękować na krzyż: młoda rodzicom młodego i na odwrót. W podzięce wręcza się zazwyczaj kwiaty i prezent, np. kolaż ze wspólnych zdjęć, albo własnoręcznie zrobiony drobiazg
Dla lubiących wzruszenia, można pokusić się o napisanie wiersza, czy ułożenie życzeń wcześniej. Mogą one obejmować anegdotki z życia rodzinnego, przedstawienie najlepszych stron rodziców pozostałym gościom czy ogólnikowe podziękowania za okazane serce, miłość, trud wychowania itp.
Po życzeniach śpiewa się sto lat i tańczy z rodzicami odbijanego w kółeczku utworzonym przez pozostałych gości. Zazwyczaj przy akompaniamencie „cudownych rodziców mam”.

Księga gości – to dekoracyjny zeszyt lub zbiór kartek, na których chętni goście mogą zapisać swoje przemyślenia na temat ślubu, małżeństwa czy młodych, bądź życzenia dla nich na przyszłość. Luźne kartki po spięciu mogą stanowić alternatywę dla księgi i wyglądać bardziej nowocześnie, a umożliwiają gościom pisanie od serca bez martwienia się, że ktoś niepowołany je przeczyta, gdyż po wypisaniu karteczki należy ją wrzucić do przygotowanego pojemnika. Gotowa księga może być wspaniałą pamiątką z tego ważnego dnia.
Aby goście mogli się wpisywać należy wszystkich poinformować o takiej możliwości, a świadkowie powinni zachęcać do skorzystania z niej.

Podziękowania dla gości (prezenciki) – moda na prezenciki przyszła ze Stanów Zjednoczonych, choć ich pierwowzór jest z Włoch. We Włoszech szczęśliwi Państwo Młodzi obdarowują gości pięcioma migdałami w słodkiej polewie – na szczęście. Migdały te mogą mieć różny kolor i być zapakowane w różne zmyślne pudełka, tiule lub woreczki, dopasowane do charakteru uroczystości. Amerykanie poszli jeszcze krok dalej i oprócz (lub zamiast) migdałów dają często też drobne gadżety (np. pałeczki do jedzenia przy stylu japońskim, wachlarze przy stylu hiszpańskim, malutkie naczynko ceramiczne, gdy ktoś pochodzi z Bolesławca, gliniane aniołki w strojach państwa młodych czy własnoręcznie zrobiony drobiazg jak malutka serwetka czy witraż – wszystko zależy od czasu i kreatywności).

Ciasto na wynos – w niektórych regionach kraju na wychodnym goście dostają po pudełeczku ciasta. Ciasto rozdają sami młodzi, bądź rodzice lub świadkowie. Do ciasta dołączona może być butelka wódki weselnej i oczywiście ustne podziękowania za przybycie.